19 مارس 2024 - 08:43
اطلاعیه ستاد هماهنگی خدمات سفر؛

در سفرهای خارجی محتاط باشید

18 مارس 2017 - 09:40 dsfr.ir/iw0wn

یک خانواده در طبیعت

هموطنانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، از دفاتر و شرکت های مجاز و معتبر #تور و بلیت مورد نیاز خود را تهیه کنند و مواظب افراد سودجو باشند.

"ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر"

به گزارش دنیای سفر، در پنجمین اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آمده است: "از هموطنان عزیز تقاضا می شود صرفا از دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز و معتبر که از سازمان هواپیمایی کشور مجوز دارند بلیت خود را خریداری کنند و با مراجعه به سایت سازمان به آدرس www.cao.ir فهرست دفاتر مجاز را مشاهده و در صورت داشتن پیشنهاد، انتقاد و شکایات اقدام کنند.

هموطنان عزیز در سفرهای خارجی قرارداد کامل، بیمه مسافرتی و استفاده از راهنمای فارسی زبان و سایر خدمات را از دفتر خدمات مسافرتی مطالبه کنند.

همچنین در تماس با شماره 199 از زمان پرواز هواپیما مطمئن و در زمان مقرر قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

هموطنان چناچنه در سفرهای خارجی و در کشور مقصد با مشکلی مواجه شدند، مراتب را به نماینده دفتر خدمات مسافرتی اطلاع دهند، ضمن اینکه سفارتخانه ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی در کشور مقصد نیز آماده پاسخگویی و راهنمایی هستند.

مسافران در سفرهای خارجی ضمن در نظر داشتن افراد سودجو، به اشخاص ناشناس اعتماد نکنید و رعایت نکات ایمنی به خصوص حفظ گذرنامه، دقت در نگهداری اسناد، اموال، چمدان ها و سایر لوازم شخصی در فرودگاه های خارج از کشور را مدنظر داشته باشند.

مسافران در صورت مواجهه با هرگونه تخلف برای اعلام شکایت و پیگیری می توانند با سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات 09629 تماس بگیرند.

1