19 مارس 2024 - 11:22
در قالب برپایی بازارچه های صنایع دستی در نوروز 96

ایران میزبان 7000 غرفه صنایع دستی نوروزی است

18 مارس 2017 - 09:00 dsfr.ir/hb0kg

ایران میزبان 7000 غرفه صنایع دستی نوروزی است
احمد آقاسیانی
بازارچه صنایع دستی عودلاجان

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از برپایی 7000 غرفه صنایع دستی در نوروز 96 در سراسر ایران و در 31 استان کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، محمودیان درباره برگزاری این بازارچه های صنایع دستی افزود: نوروزی که به ایرانیان ارث رسیده، فرصت شگفتی است که باید از آن استفاده کنیم و با اهدای صنایع دستی به یکدیگر این هنر دیرین کشورمان را حمایت کنیم و به کودکان خود بیاموزیم که بهترین راه آن خرید صنایع دستی ایرانی است. وی در ادامه تصریح کرد: در سال 95 اتفاقات بسیار خوبی برای صنایع دستی رخ داد که البته تا ایده آل ما فاصله دارد، اما امیدواریم و رو به جلو با هدف رشد و تعالی در حرکت هستیم.

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی ادامه داد: بازارچه های نوروزی با هدف حمایت از هنرمندان بومی در 31 استان و در بسیاری از شهرستان های استان ها حتی در دورترین نقاط برگزار می شود، در این میان استان خراسان رضوی با 97 بازارچه دارای رکورد است، همچنین کهگلیویه و بویر احمد با 16بازارچه، سیستان و بلوچستان با 25 بازارچه و تهران نیز با 4 بازارچه در مجموعه سعدآباد، باغ موزه قصر، برج میلاد و پارک آب و آتش پذیرای هنرمندان و گردشگران عزیز نوروزی خواهد بود.

محمودیان با اشاره به اینکه ایران عزیزمان از آب های آبی خلیج همیشه فارس تا خزر زیبا، از کهنوج و اقلید تا کامیاران و پاوه میزبان بازارچه های نوروزی صنایع دستی است، افزود: این بازارچه ها که با حضور رشته های مختلف صنایع دستی ازجمله بافته های داری و زیراندازها، کاشی، سفال و سرامیک، شیشه و آبگینه، چوب، انواع دوخت ها، بافت ها و. . . برپا می شوند، با عرضه انواع محصولات بومی هر استان و شهرستان از 25 اسفند ماه 95 تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت گردشگران نوروزی خواهند بود.

به گفته محمودیان، نوروز 96، 7000 غرفه صنایع دستی در کل کشور داریم که از بزرگ ترین بازارچه های نوروز جهان محسوب می شود. همچنین استقرار جغرافیایی این بازارچه ها در جهت سهولت دسترسی گردشگران و مسافران در خانه ها، کارگاه ها و مراکز صنایع دستی، وروردی یا خروجی شهرها، ابنیه های تاریخی و موزه ها یا میادین و پارک های شناخته شده هر شهر در نظر گرفته شده است.

بنا بر این گزارش مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور در پاسخ به این پرسش که نظارت بر قیمت ها که دغدغه جدی مردم است چگونه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: از طریق کارشناسان استانی معاونت صنایع دستی در همه استان ها بر قیمت ها نظارت صورت می گیرد، اما به خاطر تنوع زیاد صنایع دستی و منحصربه فرد بودن هر اثر صنایع دستی، نسبت به اثر دیگر، قدری کار نظارت دشوار است که تلاش می کنیم با بهترین کیفیت این نظارت ها صورت گیرد.

1