29 مارس 2024 - 05:59
معاون رئیس جمهوری ایران پیشنهاد داد

ایجاد فروشگاه صنایع دستی ایران در آلمان

12 مارس 2017 - 17:00 dsfr.ir/z68qe

ایجاد فروشگاه صنایع دستی ایران در آلمان
کانال تلگرام زهرا احمدی پور
بازدید دکتر احمدی پور از موزه زیلوهای تاریخی در کاروانسرای شاه عباسی میبد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و #گردشگری پیشنهاد کرد در برلین یا یکی از شهرهای بزرگ #آلمان فروشگاه دائمی صنایع دستی ایران دایر شود.

زهرا احمدی پور که برای شرکت در همایش راه ابریشم در این کشور به سر می برد، تصریح کرد: «ایجاد چنین فروشگاه هایی می تواند ظرفیت بسیار خوبی ایجاد کند تا روابط فرهنگی میان ایران و سایر کشورها تقویت شود.»

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: «ایران خیز بلندی برای ایجاد موقعیتی پایدار برای خود در گردشگری برداشته است. اگر آلمان بتواند در سرمایه گذاری زیرساخت های گردشگری کشورمان مشارکت کند، خواهد توانست بازار پررونقی برای آینده ایجاد کند.» احمدی پور تاکید کرد: «ما از هر کشوری که بخواهد در حوزه گردشگری ایران سرمایه گذاری کند استقبال می کنیم.»

رئیس گروه دوستی پارلمانی آلمان و ایران نیز در این گردهمایی، با اشاره به همکاری های این گروه با سفارت ایران پیش بینی کرد آینده خوبی در راستای گسترش همکاری ها و روابط مشترک در انتظار این دو کشور است. سرنی رایلف موتزنی افزود: «حوزه گردشگری نیز تاثیر بسیار زیادی در گسترش این روابط دارد. به عنوان مثال تعدادی از همکارانم در ماه های اخیر به ایران سفر کردند و بسیار مجذوب فرهنگ و جاذبه های این کشور شدند.»

سفیر سابق آلمان در ایران نیز در این نشست تاکید کرد: «همه گردشگران بین المللی باید بدانند در ایران امنیت کامل وجود دارد. مردم ایران نه تنها مهمان نوازند، بسیار هم به گردشگران کمک می کنند.» برند اربل گفت: «هر گردشگر بین المللی که به ایران سفر می کند، وقتی به کشورش برمی گردد، تصویری از ایران با خود به همراه می برد که کاملا متفاوت از تصوری است که پیش از سفرش از ایران داشته است. این تصویر به دیگران هم کمک می کند تا تصورشان را از ایران اصلاح کنند.»

1