28 مارس 2024 - 21:55

دور ایران و دنیا در نوروز چند؟

12 مارس 2017 - 12:30 dsfr.ir/c15y5

دور ایران و دنیا در نوروز چند؟
highseason.ir
تور برزیل نوروز 96

محبوب ترین تورهای #نوروز 96 از مدت ها قبل در سایت های برخی از مراکز #گردشگری ارائه شده است.

تعطیلات نوروزی و فرصت مناسب برای سفر و گردشگری، اما با چقدر پول و با کدام وسیله؟ سفر به شهرهای مختلف ایران یا دور اروپا و گشت و گذار در معابد شرق آسیا؟ دور دنیا در نوروز چه حس و حال متفاوتی با روزها و ماه های دیگر دارد که هر لحظه پیامک های آژانس های توریستی و تورهای گردشگری مهمان ناخوانده تلفن های همراه می شوند؟ آنها خود را برگزارکننده و مجری تورهای نوروزی با کیفیت به اقصی نقاط جهان معرفی می کنند و طبیعی است ما و شما هم هوس یک مسافرت خوب به سرمان بیفتد، اما یادتان باشد قبل از هر تصمیمی اول به جیب تان نگاه کنید.

آنچه در این گزارش مورد توجه ماست مسافرت های هوایی است، اما شما می توانید با وسیله نقلیه شخصی یا عمومی و به صورت زمینی هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنید. تورهای نوروزی با بیشترین تنوع شامل تورهای لوکس به شهرهای زیارتی و توریستی ایران و همچنین سراسر جهان است که به صورت پکیج تور یا رزرو همزمان بلیت هواپیما و هتل و خدمات مسافرتی قابل ارائه است.

محبوب ترین تورهای نوروز 96 از مدت ها قبل در سایت های برخی از مراکز گردشگری ارائه شده است. تور مشهد در میان پرطرفدارهاتورهای شهرهای ایران با قیمت های متفاوت دیده می شود که در میان آنها خیلی ها دوست دارند تعطیلات نوروزی را با سفر زیارتی به مشهد آغاز کنند. تورهای هوایی مشهد برای نوروز 96 از 600 هزار تومان شروع می شود و بنا بر موقعیت هتل یا آپارتمان و روزها و شب های اقامت هر نفر به یک تا سه میلیون تومان هم می رسد.

خانم شاکری یکی از متصدیان فروش بلیت آژانس های گردشگری می گوید: تور مشهد در نوروز از پرطرفدارترین تورهای داخلی است و مسافران نوروزی با قصد زیارت و سیاحت رهسپار این شهر مقدس می شوند.تورهای کیش و قشم در میان آب های خلیج همیشه فارس نیزجاذبه های دیدنی این جزایر زیبا را به رخ مسافران می کشند. خانم شاکری می گوید: قیمت تور کیش و قشم در نوروز 96 بسته به نوع و ساعت پرواز، نوع هتل، تعداد روز اقامت و نوع خدمات، کاملا متغیر است. هر چه رزرو این تورها زودتر انجام شود، قیمت مناسب و کلاس پروازی ارزان تر نصیب تان می شود.

دراین راستا برای 3 شب و 4 روز اقامت در جزیره قشم یک میلیون و 300 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان برای هر نفر حساب کنید. برای جزیره کیش البته قیمت ها در این روزها از این مبلغ شروع می شود و تا 6 میلیون تومان در بهترین هتل، ترانسفر و گشت در جزیره نیز می رسد. تور شیراز با تاریخ کهن و شاهچراغ و آرامگاه شعرایش و البته هوایش برای گردشگران نوروزی مورد توجه است؛ حتی اگر چند بار سفر به این شهر و گشت و گذار در تخت جمشید و نقش رستم و امثالهم را تجربه کرده باشند. قیمت تورهای شیراز از یک میلیون تومان آغاز می شود و بنا بر انتخاب هتل تان به یک میلیون و 600 هزار تومان می رسد. تور اصفهان هر چند به صورت زمینی مسافر دارد، اما سفر هوایی و اقامت در بهترین هتل این شهر تاریخی یک میلیون و 700 هزار تومان برای هر نفر آب می خورد.

پول درشت در تورهای خارجی

تورهای خارجی هم در تعطیلات نوروزی مسافران خودش را دارد. تورهایی با 3 میلیون تومان، 3 تا 6 میلیون تومان، 9 میلیون تومان و بالاتر. فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا، یونان و ترکیه با عنوان دور اروپا یکی از تورهای 24 روزه است که از 25 اسفند آغاز می شود و هر نفر در اتاق دو تخته 3 میلیون و 790 هزار تومان به علاوه 4490 یورو برای آن می پردازد. تور 8 روزه فرانسه (7 شب در پاریس) 12 میلیون و 990 هزار تومان برای هر نفر در اتاق یک تخته است.

تور چین 9 شب و 10 روز با 2 میلیون و 300 هزار تومان به علاوه 2150 دلار برای هر نفر در اتاق یک تخته محاسبه می شود. تورهای قبرس، ارمنستان و باکو با زیر 3 میلیون تومان هم مسافر نوروزی دارند و البته از شرق آسیا تا برزیل و آفریقای جنوبی راهم می توان با تورهایی با قیمت 6 تا 12 میلیون تومان به ازای هر نفر، سفر کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « جام جم آنلاین » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1