16 آوریل 2024 - 21:24
http://dsfr.ir/pnsf45

نبض سفر

ترفندهای سفر ارزان به تهران | چطور با بودجه محدود به تهران سفر کنیم؟

آهنگ سفر به پایتخت ایران را کرده‎‌اید؟ برای اینکه دچار کمبود بودجه نشوید، بایستی ترفندهای سفر ارزان به تهران را به کار ببندید تا در انتهای مسافرت جیب‌تان خالی نشود.

قدیمی ترین امپراتوری ثبت شده تاریخ کدام است؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که قدیمی ترین امپراتوری در تاریخ ثبت شده کدام است؟

تفاوت سفر به کیش و قشم، کدام بهتر است؟

جزیره قشم و کیش در خلیج فارس هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. برخی از تفاوت های مهم کیش و قشم را در اینجا بررسی می کنیم.

نیاز به اصلاح شیوه انتخاب آثار ثبت جهانی

مولفه های موثر در شیوه انتخاب آثار نامزد شده در فهرست میراث یونسکو تابعی از ساختار حکومتی کشورهای عضو و ساختار یونسکو است و باید شیوه انتخاب آثار اصلاح شود.

کتاب «گلیچ استان سمنان» منتشر شد

کتاب «گلیچ استان سمنان توسعه بافته ای کهن در کارگاه های خانگی توسط زنان» به همت مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

بازدید گردشگران از اصفهان رکورد نوروز را شکست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ورود گردشگران به جاذبه های استان لحظه به لحظه در حال افزایش است و آمار بازدید گردشگران در دومین روز از عید فطر رکورد نوروز را شکست.

قلعه فلک الافلاک از اهمیت بسزایی برخوردار است

معاون وزیر کشور گفت: قلعه تاریخی فلک الافلاک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شیر طلایی هخامنشی در چین

جام زرین هخامنشی یکی از ۲۱۱ شیء تاریخی ایران است که برای ۶ ماه نمایش به چین فرستاده شده است. چین برای تحویل و نمایش امانی این آثار تعهد داده و آنها را به ارزش حدودی ۱۱۴ میلیون یورو نیز بیمه کرده است.

گردشگری ساده ترین اقدام در تحقق شعار سال است

رییس کمیسیون گردشگری رویداد اسکوکواکس (فرصت های سرمایه گذاری کشورهای شانگهای بریکس اکو) با اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در پروژه های اقتصادی کشور گفت: اقتصاد و مشارکت مردم در اداره کشور همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هر وقت این رهنمودها را در جامعه جاری و ساری کردیم، موفق بوده ایم.

در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها چادر نزنید

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور اطلاعیه ای به مسافرانی که در تعطیلات عید فطر هشدار داد که از توقف، نصب چادر و اسکان در حاشیه و مسیر رودخانه ها خودداری کنند.

فروش صنایع دستی در بازارچه های نوروزی اصفهان، سه برابر شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: فروش صنایع دستی در بازارچه های استان در نوروز امسال نسبت به سال قبل، سه برابر افزایش داشت.

۱۰ موزه در کیش احداث می شود

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ۱۰ موزه در این جزیره احداث می شود، گفت: احداث این موزه ها تا سال ۱۴۰۵ به اتمام خواهد رسید.

کلاهخودی که به شکوه سابق بازگشت

کلاه خود رومی که تکه های مختلف آن با مشقت، مرمت و به همدیگر متصل شده است، برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

هتل های ۱ تا ۳ ستاره کم مسافرتر از هتل های ۴ و ۵ ستاره

رئیس جامعه حرفه ای هتل داران ایران با اشاره به ریزش سفرها در نوروز ۱۴۰۳ گفت: شمار مسافران و میزان اقامت در هتل های یک تا سه ستاره خیلی کمتر از سال گذشته بود و وضعیت اقامت در هتل های چهار و پنج ستاره به مراتب بهتر از هتل های یک و سه ستاره بود.

بازدید بیش از ۴۴ هزار گردشگر از گلپایگان

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان گفت: ارگ تاریخی گوگد، سنگ نگاره ها، مناره سلجوقی و امامزادگان ۱۷ تن بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی را به خود اختصاص دادند.

درآمد ترکیه از گردشگری سلامت به ۲ میلیارد دلار رسید

درآمد ترکیه در حوزه گردشگری سلامت در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید.

آیا مسافر کفاره روزه دارد؟

کسی که در ماه رمضان مسافرت کرده تنها قضای روزه ها بر او واجب است و کفاره ندارد اما نظر مراجع درباره حد سفر متفاوت است.

رسوم متفاوت استقبال از عید فطر در ایران

با روئیت هلال ماه شوال، روزه داری و عبادت در ماه مبارک رمضان به پایان می رسد و مسلمانان به استقبال عید بندگی می روند؛ استقبالی که در ایران نیز بسته به عواملی همچون فرهنگ و منطقه جغرافیایی متفاوت است.

انتظارها برای سرانجام خانه شهر کرمان

بازسازی و مرمت خانه شهر به عنوان یکی از آثار مهم و تاریخی کرمان سال ها محل بحث و چالش های گوناگون است به گونه ای که این سئوال را در ذهن شکل می دهد که "سرانجام خانه شهر کرمان چه خواهد شد"؟.

توسعه گردشگری استان مرکزی در گرو بهبود زیرساخت ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: دو ضرورت مهم توسعه گردشگری استان مرکزی، ایجاد زیرساخت های لازم و بهبود زیرساخت های موجود در کنار تبلیغات در این عرصه است.

تاریخ و شرایط جدید عمره اعلام شد

سازمان حج و زیارت زمان و شرایط جدید اعزام کاروان های عمره را اعلام کرد.

در کدام کشورها روز چهارشنبه عید فطر ۲۰۲۴ است؟

عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، عراق، فلسطین، سوریه، مصر، لبنان، یمن و امارات اعلام کردند روز سه شنبه پایان ماه مبارک رمضان و چهارشنبه روز عید سعید فطر است.

بزرگ ترین شهرهای باستانی تاریخ

در این مطلب هفت مورد از بزرگ ترین و باشکوه ترین شهرهای باستانی در تمام تاریخ را برای شما گردآوری کرده ایم.

رونمایی از سند جشنواره حلوا مسقطی لاری

همزمان با برپایی جشنواره حلوا مسقطی لاری، سند ثبت ملی این جشنواره و نشان اصالت حلوا مسقطی لاری رونمایی می شود.

پیش فروش بلیت قطارهای اردیبهشت از فردا

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بین شهری برای اردیبهشت ماه از فردا سه شنبه (۲۱ فروردین) آغاز می شود.

کشف بی سابقه در شهر باستانی ترکیه

باستان شناسان در جریان کاوش در یکی از شهرهای باستانی ترکیه یک تابوت رومی را کشف کردند.

محکومیت هتل مشهور در بندرعباس

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: در گشت مشترک ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز رئیس شعبه تعزیرات حکومتی، بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و مرکز بهداشت، با مشاهده تخلفات یک هتل مشهور در بندرعباس، پرونده تشکیل دادند و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

بازدید از بناهای تاریخی ۳۰ فروردین رایگان است

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی خبر داد بازدید از بناها و محوطه های تاریخی ۳۰ فروردین ماه رایگان است.

چند پیشنهاد برای سفر در تعطیلات عید فطر

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، تعدادی از استان های دارای ظرفیت اقامت برای سفر در تعطیلات عید فطر را معرفی کرد.

رونق اقتصاد جهانی در دست گردشگران

در سال میلادی ۲۰۲۴ با گردشگری، رکورد ۱۱.۱ تریلیون دلاری را به اقتصاد جهانی اضافه کنید.

دوره های توانمندسازی گردشگری برگزار می شود

سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری از برگزاری پنج دوره آموزشی توانمندسازی از ۲۰ تا ۳۱ فروردین در ۲۰ استان کشور خبر داد.

سفر در اردیبهشت + معرفی مقاصد جذاب

از جمله بهترین مقاصد سفر در ایران در فصل اردیبهشت می توان به شهرهایی مثل شیراز، کاشان، یزد، محلات، جلفا، پیرانشهر، ارومیه، مریوان، کوهرنگ و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

پیشنهاد ژاپنی ها برای دریاچه ارومیه

«حالا نوبت به ژاپنی ها رسیده که بیان آن ها هم ده سالی ریخت و پاش کنند. ساده ترین کار گرفتن پروپوزال و برنامه کاری برای احیای دریاچه ارومیه است، یک پروپوزال ساده لطفا!...»

منشا حیات پیدا شد 7 آوریل 2024 - 17:40
منشا حیات پیدا شد

تلسکوپ فضایی جیمز وب مولکول هایی را مشاهده کرده است که به درک چگونگی شکل گیری سیارات قابل سکونت کمک می کند.

هشدار بارش های شدید در ۱۳ استان از امروز

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و مناطقی را که از امروز تا پایان تعطیلات عید فطر بارانی و برفی خواهند شد، اعلام کرد.

قیمت بنزین و سهمیه بنزین در سال جدید!

به نظر می رسد هنوز تکلیف جمع آوری کارت سوخت جایگاه ها به صورت کامل مشخص نشده و باید منتظر ماند تا وزارت نفت و زیرمجموعه هایش به یک جمع بندی نهایی برسند.

تغییرات گسترده در مسیریاب «نشان»

اپلیکیشن مسیریاب نشان حالا بیش از دو میلیون نقطه ی ثبت شده روی نقشه دارد و ظرفیت پارکینگ های آنلاین مشهد را نمایش می دهد.

پرواز رامسر - مشهد برقرار شد

پروازهای مسیر مشهد به رامسر و بالعکس به گفته سرپرست فرودگاه رامسر مجدد برقرار شد.

کشف یک مجسمه ۱۸۰۰ ساله

باستان شناسان با کاوش در یونان یک مجسمه مرمرین ۱۸۰۰ ساله به شکل سر یکی از شخصیت های اساطیری یونان باستان را کشف کردند.

کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری در کیش تشکیل می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت توسعه پایدار گردشگری در منطقه گفت: کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری با مشارکت و نظارت سازمان منطقه آزاد و مشارکت تمامی جوامع صنوف کیش تشکیل می شود.

کشف شهر زیرزمینی در قزوین!

به دنبال انتشار خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر پیدا شدن شهر زیرزمینی در محوطه «بقعه چهار انبیا»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در مصاحبه ای واقعیت ماجرا را شرح داد.

مقبرهٔ باباقاسم اصفهانی با معماری ایلخانی

مقبره «باباقاسم اصفهانی» که در محله سبزه میدان و در جوار میدان عتیق قرار دارد با معماری ایلخانی و کاشی های معرقش، یکی از زیباترین آرامگاه هاست.

پرونده های بازِ گنجینه های خارج شده از ایران

استرداد آثار تاریخی ایران جزو پیچیده ترین و گاه زمان برترین پرونده های حقوقی میراث فرهنگی به شمار می آید. الواح هخامنشی از جمله این پرونده هاست که ایران آنها را به شکل امانی به دانشگاه شیکاگو سپرده بود، اما بازگشت کامل این گل نبشته ها به کشور حدود ۹۰ سال طول کشیده است.

نان های لذیذ کرمان 7 آوریل 2024 - 12:50
نان های لذیذ کرمان

وجود حدود ۳۰ نوع نان سنتی و بومی در استان کرمان، زینت بخش سفره مهمانان و گردشگران به ویژه طی ایام ماه مبارک رمضان در افطاری و سحری روزه داران و اهالی این دیار است.

تعطیلات نوروزی چگونه گذشت؟

با پایان تعطیلات نوروز و آغاز پیک سفر، برخی از ارگان ها، آمارهای مربوط به خدمات رسانی خود را اعلام کرده اند ولی هنوز ستاد تسهیلات سفر جمع بندی و تحلیل نهایی را پس از ۵ روز ارایه نداده است.

عقب نشینی عربستان از پروژه تریلیون دلاری

عربستان سعودی از جاه طلبی های میان مدت خود برای توسعه نئوم، بزرگ ترین پروژه در چارچوب برنامه های محمد بن سلمان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد نفتی این کشور کاسته است.

بازدید ۹۰۹ هزار نفر از جاذبه های گردشگری همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اعلام کرد: ۹۰۹ هزار نفر گردشگر داخلی و ۱۴۲ گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند.

سرویس های بهداشتی؛ جاذبه جدید ژاپن

در کنار تماشای معابد و شکوفه های گیلاس، بازدیدکنندگان توکیو اکنون می توانند به تماشای شگفتی های مدرن تر شهر بروند؛ توالت های عمومی.

تشکل های گردشگری از آیین نامه تشکل های صنفی مستثنی شدند

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تاکید کرد: تشکل های حرفه ای گردشگری مشمول آیین نامه قانون تشکل های صنفی تخصصی نمی شوند و از ثبت تشکل موازی با حوزه گردشگری جلوگیری می شود.

تفکر "شادی در خارج از کشور است" را معکوس کنیم

عزت الله ضرغامی گفت: حال که دیوار محدودیت میان ۳۰ کشور برداشته شده است، تبلیغ سفر به ایران را افزایش دهید. از طرفی، باید این نوع تفکر رایج در مردم را که شادی و نشاط در خارج از کشور است، معکوس کنیم.